Praca dyplomowa
Nr 10-20
Analiza kanałów dystrybucji
w przedsiębiorstwie handlowym NEONET
Liczba stron: 49 Cena: 200 zł
Celem niniejszej pracy jest analiza kanałów dystrybucji w przedsiębiorstwie handlowym NEONET. Dążono do zaprezentowania rozwiązań przyjętych w firmie w obrębie przepływu sprzedawanych przez nią produktów elektroniki użytkowej, łącznie z aspektem wspomagania tego procesu narzędziami cyfrowymi. W części teoretycznej wykorzystano obszerny zbiór literatury tematycznej, czasopisma oraz źródła internetowe z dziedziny zarządzania marketingowego i transportu. W części empirycznej posłużono się materiałami wewnętrznymi firmy NEONET, informacjami zamieszczonymi na jej stronie internetowej oraz raportami z branży. Pozwoliły one przeprowadzić badania własne na przełomie pierwszego półrocza 2022 roku.
WSTĘP ROZDZIAŁ 1. KANAŁY DYSTRYBUCJI – UJĘCIE TEORETYCZNE 1.1. Istota kanałów dystrybucji 1.2. Klasyfikacja kanałów dystrybucji 1.3. Zarządzanie kanałami dystrybucji w przedsiębiorstwie handlowym ROZDZIAŁ 2. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA BADANEGO PRZEDSIĘBIORSTWA – NEONET 2.1. Historia i rozwój 2.2. Charakterystyka prowadzonej działalności 2.3. Struktura organizacyjna 2.4. Pozycja rynkowa ROZDZIAŁ 3. CHARAKTERYSTYKA I ANALIZA KANAŁÓW DYSTRYBUCJI W BADANYM PRZEDSIĘBIORSTWIE – NEONET 3.1. Metoda i narzędzia badawcze 3.2. Analiza bezpośrednich kanałów dystrybucji 3.3. Analiza pośrednich kanałów dystrybucji 3.4. Narzędzia informatyczne wspomagające zarządzanie kanałami dystrybucji PODSUMOWANIE I WNIOSKI BIBLIOGRAFIA SPIS TABEL SPIS RYSUNKÓW SPIS WYKRESÓW | 3 5 5 7 13 17 17 20 23 25 28 28 30 33 39 43 46 49 49 49 |
W rozdziale pierwszym ujęto zagadnienie kanałów dystrybucji na podstawie teorii. Odniesiono się do istoty kanałów dystrybucji w firmie o profilu handlowym. Dokonano klasyfikacji kanałów dystrybucji wobec możliwych kryteriów. Omówiono najważniejsze kwestie zarządzania kanałami dystrybucji w organizacji handlowej. Rozdział drugi został poświęcony przedsiębiorstwu NEONET, stanowiącemu podmiot badań w pracy. Ukazano jego historię powstania i etapy rozwoju. Przedstawiono cechy prowadzonej działalności gospodarczej. Zaprezentowano strukturę organizacyjną oraz pozycję zajmowaną w branży elektronicznej. Rozdział trzeci stanowi część praktyczną w podjętej problematyce. Punktem wyjścia jest wyjaśnienie podłoża metodologicznego przyjętego w pracy. Następnie przeprowadzono charakterystykę i analizę bezpośrednich kanałów dystrybucji oraz pośrednich kanałów dystrybucji w firmie NEONET. Uściślono korzyści płynące z zastosowania narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie kanałami dystrybucji w NEONET.
Możliwość zakupu ratalnego oraz wybranych części prac